Hogyan lélegezz a pilates gyakorlása közben?

Minden pilates óra nagyon tudatos és precíz. Figyelünk az óra felépítésére, a minél tökéletesebb kivitelezésre, a gyakorlatok közti átmenetre és persze a légzésre is.
Ennyi koncentráció mellett az utolsóról néha megfeledkezünk. Komolyan. :) Egyre többen mondjátok az első órák után, hogy nem kaptatok néha levegőt! :)

Szóval első alkalmakkor csak azt szoktam mondani, hogy vegyél levegőt, majd fújd ki. :) Figyelj csak annyi mindenre, amit mondok. Épp elég lesz! :D

Néhány gyakorlat lesz, amikor a légzés módjához is pontos utasítást adok, ott úgyis figyelni fogod - pl százas, fűrész...

Amire viszont tényleg mindig figyelj:
- Mielőtt mély levegőt szeretnél venni, mindig arra koncentrálj, hogy előbb fújd ki, ami benned van! Mindig tovább és tovább tartson, míg kifújod.
- Az orrodon szívd be a levegőt (hiszen az orrodban lévő szőrök tisztítják és felmelegítik azt), és ott fújd, ahol jól esik. :)
- A teljes mellkasodat töltsd meg friss levegővel, ne csak a "tetejébe szívogasd".
- Sose kapkodd a levegőt !
Hogyan lehet a leghatékonyabb:
- Gyakorolj a következő módon:
  • Feküdj a hátadra, lábaidat húzd talpra kényelmesen.
  • Tedd a két tenyeredet a mellkasodra, a bordáidra.
Akár állásban is végezheted
  • Fújd ki a benned lévő levegőt.
  • Mikor szívod be, érezd, hogy a tenyered alatt telik meg a tüdőd. A két tenyered is távolodik ezáltal egymástól.
  • A vállaid közben ne húzd fel, ne közelítsenek a füledhez.
  • Mikor úgy érzed, megtelt a tüvőd, tartsd bent egy kicsit. Aztán lassan kezdd el kifújni. Mikor úgy érzed, nincs több, akkor is fújd. Van még! Ha már úgy érzed, megfulladsz, igazából egy kevés akkor is van még. :)
  • Számolj hozzá, hogy mindig fejlődni tudj: először csak tartsd bent 5 ütemig a levegőt, és fújd 10 számoláson keresztül. Aztán növeld ezeket a számokat.
  • Gyakorolhatod ezt bárhol: mély levegő a lépcső alján, és megnézed, meddig bírsz felmenni egy kilégzéssel. Másnap egy fokkal tovább menj! :)
Első körben próbáld ezeket! Sokat fog segíteni a helyes légzés elsajátításában. És persze ez ismét nem csak a pilates órákra vonatkozik, hanem a mindennapi életedet könnyíted meg, ha megedzed a tüdődet is. :)

Szép hetet!

Zsófi

Szólj hozzá!

Nincsenek termékek a kosaradban
close

Te is küzdesz a reggeli hátfájással?

Napi 5 perc gyakorlással leszámolhatsz vele! Töltsd le a videót, amiben segítek, hogy hogyan!