Korábban már volt a YouTube csatornámon lejátszási lista ilyen címmel, mert elképesztően fontosnak tartom a törzsizmok erősítését, hogy stabilan tudjanak tartani bármilyen körülmények közt.

A pilatesnek alapja, hogy az erőközpontot, azaz a CORE izomzat legmélyebb, stabilizáló rétegeit erősítse. Ehhez nagyon jó egy csoportos óra is, főleg ha kiegészítjük néhány ingatag kiseszközzel, vagy mondjuk a Reformer-en vagy a Cadillac-en edzünk.

Hiszen mi is a funkciója ezeknek az izmoknak? Hogy a mindennapjaink során segítsenek biztosan tartani magunkat. Ha például hirtelen fékez a busz, amin állunk, ha odadobnak neked valamit, hogy elkapd, ha a gyermeked mozgolódik a karjaidban, miközben épp a jeges úton próbálsz átkelni vele, vagy épp a bicikliddel mész ingoványosabb talajon, vagy csomagokkal a kormányon...
Itt mind arról van szó, hogy a végtagjaid akaratlagosan vagy sem, de mozognak anélkül, hogy a tested központja kibillenhetne a egyensúlyi állapotból.
Ezért nagyon fontos, hogy alapjaiban megszilárdítsuk a törzsük izmait és fejlesszük az egyensúlyunkat. Ahogy fent írtam, a pilates kiváló hozzá, de ha egy kis újításra vágysz, íme a Stability Workout! Ahogy Gaál Attila, a Stability kitalálója fogalmazott, ez a csoportos edzések "extrém sportja". Miközben bárki, de tényleg bárki meg tudja tanulni. Nagyon szórakoztató, mégis annyira precízen van felépítve, hogy a négyévestől a hetvennégy évesig mindenki jól tudja magát érezni egy Stability órán!

Alapvetően eszköz nélkül, talajon, Stability Boarddal (videón) , Fitballal (akár homokkal töltve) és Bosuval dolgozunk egy órán. Ezek mellett azonban ki lehet egészíteni még számos eszközzel, csak a képzelet szabja a határokat.
És még mielőtt azt hinnéd, hogy ez artistaképző cirkuszolás, hadd áruljam el, hogy olyan izomlázat érezhetsz egy jól felépített óra után, mint egy komoly erősítő tréning után. Csak itt a "FUN-faktor" miatt észre sem veszed, milyen keményen edzettél.

Szóval azt ajánlom, próbáld ki a Stability Workout edzést, mert tutira élvezni és érezni fogod! Ha szeretnéd, már nálunk, a Pilatesfitness Stúdióban is ki tudod próbálni egy-egy szombaton, figyeld a programok menüpontot, a facebook-om vagy a Pilatesfitness facebook oldalát!

Szólj hozzá!

Nincsenek termékek a kosaradban
close

Te is küzdesz a reggeli hátfájással?

Napi 5 perc gyakorlással leszámolhatsz vele! Töltsd le a videót, amiben segítek, hogy hogyan!